اجاره كلايمر مونوريل اجاره كلايمر مونوريل

کلایمر

كلايمر مونوريل

اجزاء تشكيل دهنده كلايمر پرتابل
 
 
به طور كلي، كلايمر ها داراي عملكرد يكساني مي باشند اما نوع و شكل سازه هاي آن با توجه به نوع محل استفاده، ساخته مي شوند و با هم متفاوت هستند.

هر كلايمر از 7  قسمت تشكيل شده است كه به شرح زير مي باشد:

1- وينچ يا موتور، قسمت اصلي و مهمترين بخش دستگاه كلايمر مي باشد كه در مدل ها و ظرفيت هاي مختلف وجود دارد. دو نوع وينچ مكانيكي و وينچ برقي در بازار موجود است كه اطلاعات آنها در جدول زير آمده است:

 

 

2- پلت فورم مدولار براي قرار گيري كاربران: اين سبد محل قرار گيري كاربران جهت انجام امور كاري خود است. طول استاندارد اين كابين 6 متر مي باشد كه قابل تغيير از 1 تا 6 متر مي باشد. در نتيجه طول كابين نسبت به نوع نماي كاري مي تواند قابل تنظيم باشد. كابين يا پلت فرم كلايمر عمدتا از جنس قوطي هاي آهني سبك يا قوطي آلومينيومي بوده كه با بست هاي فولادي محكم به هم مونتاژ مي شوند. ارتفاع حفاظ آن تا 110 سانتي متر در عرض 70 سانتي متر بوده و كف آن نيز از ورق آج دار استفاده مي شود. در جلوي آن لاستيك هاي بادي محافظ نما نصب شده و در زير آن نيز جهت جابجايي آسان تر چهار عدد چرخ تعبيه مي شود.

              

 

3- سيستم هاي امنيتي و ترمز اضطراري كه از حساس ترين و با اهميت ترين اجزاء دستگاه كلايمر مي باشد كه باعث افزايش ايمني دستگاه و اطمينان براي كاربران مي گردد. محل نصب اين سيستم در دو طرف پلت فرم (تعداد دو عدد) و در مسير سيم بكسل هاي اصلي مي باشد و در صورت بروز هر نوع خطا در سيستم بالابري اين ترمز ها وارد عمل شده و مانع از سقوط و واژگوني دستگاه كلايمر مي شود. ظرفيت عملكرد سيستم هاي امنيتي برابر 1500 كيلوگرم در هر طرف مي باشد.

سيستم هاي امنيتي مكانيكي:

سيستم ترمز گريز از مركز يا حساس به سرعت
سيستم ترمز لنتي با صفحات لنتي
سيستم افزايش دهنده ضريب اطمينان با افزايش بار
سيستم ترمز امنيتي و سيم بكسل امنيتي
سيستم ترمز كماني شكل
سيستم ترمز Safety Lock يا ترمز موازي
سيستم هاي امنيتي وينچ هاي برقي
 

سيستم هاي امنيتي الكترونيكي:

سيستم قطع كن اضطراري
سيستم كنترل بار وينچ كلايمر
سيستم محدود كننده ارتفاع كابين
سيستم كنترل فاز
سيستم حساس به سرعت
سيستم الكتريكي قفل كن الكتروموتور
 

4- سازه هاي فلزي و عرشه مهار كننده بالاي ساختمان؛ اين سازه ها كه براي اتصال سيم بكسل ها و تحمل وزن كابين طراحي و ساخت شده اند به بالاي ساختمان منتقل شده و وزنه هاي تعادل در قسمت انتهاي آن قرار مي گيرد. اين سازه ها به صورت اجزاء جدا از هم بوده تا حمل و نقل و انتقال آن به پشت بام آسان گردد و در نهايت با پيچ و مهره به هم مونتاژ مي شوند.

                                                           

 

5- سيم بكسل هاي مورد استفاده در اين دستگاه نمره 8 و از جنس مغز فولاد گالوانيزه 19*6 مي باشد و به ارتفاع ساختمان بريده و تعبيه مي شود. تعداد مورد استفاده در اين دستگاه 4 رشته مي باشد كه تعداد دو رشته آن اصلي بوده و عمليات بالابري توسط آن انجام مي شود و دو رشته ديگر آن سيم بكسل هاي امنيتي مي باشند كه در صورت بروز هرگونه اشكال در سيستم بالابري، سيستم امنيتي بر روي سيم بكسل هاي امنيتي وارد عمل مي شود.

6. وزنه هاي تعادل كه بر روي سازه هاي روي بام نصب مي شوند نقش مهمي در ايستايي و جلوگيري در واژگوني دستگاه دارند و  بر اساس فرمول مشخصي بايد ميزان وزن مورد استفاده محاسبه و كار گذاشته شود.

7. سيستم هاي كنترلي و الكتريكي كه در دستگاه وجود دارند امور كنترلي و هدايت كلايمر را توسط اپراتور اعم از بالا و پايين رفتن و كنترل دستگاه را بر عهده دارند. در اين سيستم ها سنسورهاي كنترل ارتفاع و سنسورهاي حد مجاز ظرفيت نيز بكار برده مي شود.

 

        


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/7/14 ساعت: ۰۷ توسط:parsianclimber :